Witaj na stronie!

WYCIECZKA DO BIAŁOWIEŻY

116 maja 2016 r.

fot. Marzanna Stefanowska, Ewa Łapszys

16 maja 2016 roku odbyła się wyjątkowa wycieczka do Białowieży. Na początku poszliśmy do Muzeum Przyrodniczo - Leśnego Białowieskiego Parku Narodowego, które w swoich zbiorach posiada wiele cennych kolekcji naukowych i rzadkich okazów z dziedziny zoologii, botaniki. Nie do wiary! Wszystko wyglądało- jak prawdziwe! A w dodatku ułożone w przepiękne krajobrazy. Na ekspozycji stałej prezentowane były najbardziej charakterystyczne dla Puszczy zbiorowiska leśne, procesy ekologiczne i zjawiska przyrodnicze. W części kulturowej ekspozycji ukazano sposoby historycznego użytkowania Puszczy na przestrzeni wieków (sianokosy, bartnictwo).
  Symbolem Parku jest żubr - największy ssak lądowy Europy. Puszcza okazała się dla żubra nizinnego ostatnią ostoją.
Białowieski Park Narodowy jest jedynym polskim obiektem przyrodniczym, wpisanym przez UNESCO na listę Światowego Dziedzictwa.
. Po zwiedzaniu raźno wkroczyliśmy na ścieżkę edukacyjną.  Podglądaliśmy zwierzęta znajdujące się na wybiegach. Było bardzo ciekawie.
   Po przerwie na posiłek dotarliśmy do Jurajskiego Parku Dinozaurów. Tam czekał  przewodnik, który poprowadził nas przez rozległą ekspozycję obejmującą około 30 makiet przedstawiających dinozaury w ich oryginalnym rozmiarze. Przy każdym z eksponatów znajdowała się tablica informacyjna z dokładnym opisem zwierzęcia. Oprócz spotkania z dinozaurami mogliśmy skorzystać z jednej z dodatkowych atrakcji tego miejsca, np. parku linowego, basenu z łódkami, autodromu lub postrzelać do celu.
   Zmęczeni, ale weseli i szczęśliwi wróciliśmy na miejsce zbiórki. Na tym nasza wycieczka się skończyła.