WODA NA ZDROWIE - zimowy etap
projektu „ Zdrowo jem, więcej wiem!”
Pierwszym z zadań tego etapu było
przeprowadzenie zajęć dydaktycznych na temat wody. Wprowadzeniem do lekcji były
zajęcia plastyczne pt. „Magiczny
strumień, czyli co się stanie, kiedy przez pustynię popłynie woda?”. W
trakcie pogadanki o roli i znaczeniu wody w organizmie człowieka, która była
drugim punktem zajęć dzieci otrzymały odpowiednią porcję wiedzy na ten temat.
Kolejne etapy lekcji to eksperymenty.
Ostatnią część zadaniową zajęć stanowiło porównanie składu napoju kolorowego i
składu wody mineralnej na podstawie lektury etykiet znajdujących się na
butelkach. Podsumowanie zajęć i
wspólne wyciąganie wniosków było ostatnim punktem zajęć dydaktycznych o wodzie.
Celem drugiego
zadania było zaprojektowanie „Wodolubka”. Uczniowie wykonywali swoje
prace z dowolnych materiałów i w dowolnej technice. Po przeprowadzeniu
lekcji „Źródło życia i zdrowia – woda!”
i przeprowadzeniu konkursu „Zaprojektuj
Wodolubka” uczniowie przystąpili do realizacji kolejnego zadania, jakim
było wystawienie teatrzyku pt.:
„O zdrowie dbamy, bo jedno je mamy”.
Dzieci opowiedziały w przystępny sposób o znaczeniu warzyw i owoców dla
zdrowia. Na zakończenie
zaprezentowały nową wiedzę w formie plakatów, które stanowiły szkolną gazetkę.
Serdecznie dziękujemy rodzicom za zaangażowanie w realizację projektu oraz
wspieranie swoich pociech przy wykonywaniu zadań konkursowych. Z
niecierpliwością czekamy na wyniki kolejnego etapu.
Klasa II A
|